geng oreo

Wednesday 27 February 2013

dari sahabat untuk sahabat


assalamualaikum...

sudah lama benar rasanya diri ini tidak menulis disini... bukan x cuba untuk melawat blog ini.. tapi.. wi-fi kat sini slow sangat.. macam siput lak tu... adoiiyaa...ziera pown x paham kenapa....

tapi... akhirnya... ziera dapat juga menulis di sini... tb2 je wi-fi ney baikk... ngee~~

tapi entry kali ney bukan nak citer pasal b k...yang pasal b tu.. nanti2 kita sambung ea..entry kali ney..  khas untuk my family.... B1T1... ( classmate masa matrikkk..--pdt--)

...

sebenarnya.. tiada apa yang nak diceritakan.. tiba-tiba je hati ney rasa terkenangkan kalian... so dengan rasa ringan je tangan ney nak tuliskan sesuatu...

sebenarnya..perkenalan yang singkat itu membuat aku mengerti..
sahabat bukan hanya sekadar KAWAN

tetapi.. sahabat ibarat saudara kepada kita..
yang sudi menghulurkan tangan ketika kita dalam kesusahan..
yang sudi menjadi pendengar ketika kita ingin b'cerita
yang sudi memberi nasihat ketika kita melakukan kesilapan...

aku bersyukur sangat... Allah telah temukan aku dengan sahabat yang sangat baik...sangat memahami... betul kata orang.. "senang je kita nak dapat seberapa ramai kawan yang kita nak.. tapi.. susah sebenarnya untuk kita b'jumpa dengan insan yang b'gelar sahabat..".. aku rindu korang.. T_T



korang ingat x masa kita semua sama2 b'kerjasama siang dan malam untuk jadikan DRAMA kita yang terbaik tu... aku rasa.. tu lah kenangan yang terindah yang x mampu aku lupakan sampai bila-bila... kalau x silap aku.. masa tu juga la kan kita semua mula rapatkan... hurmm.. betul x??..



sejujurnya..mula tu..aku ingat budak2 laki kelas aku ney poyo2..staii skema habis la..tapi cyes.. aku ngaku..aku silap... " korang memang terbaikkk..".. terbaik diantara yang terbaikk... bodek je tu...hehe
tapi korang x leh salahkan aku la kan... aku bukan sengaja nak membuat tanggapan macam tu... korang masa mula2 dulu.. diam jer... sepatah aku cakap.. sepatah je yang korang balas....semua pakat buat muka serius je mula2 tu...nak tanya pown takut taw x... hahaha... din jer banyak cakap sikit time mula2 tu.. tapi.. sekarang aku dah x anggap korang macam tu dah... tulus ikhlas dari hati ney... "korang memang best..."masa mula2 je...lama2...dah tahu la perangai korang tu... jangan marah ea...






tapi ngan geng2 girl2 ney pulak.. memang best...korang ingat x... "ten tang ten tang cun aje.."..haha... nama ney dapat dari si faris kan..???...cyes comey...weii...rindunya nak main netball sama2... kat umt ney aku main la jugak.. tu pon ari tu jer... sekarang dah x main dah...pastukan.. dapat blaja men basket..tq korang sbb sudi ajar aku yang x pernah tahu menahu langsung pasal basket tu.... cyes best la.. even bola tu besar.. aku x leh nak pegang an..tapi seronok sangat.. seronok sbb dapat men ngn korang... aku sangat2 rindu korang..haha.. x tahu la korang rindu aku ke x an.. haha...aku sangat rindu perangai gila2 korang...kalau sembang..macam2 merapu panjang nyer... aku rasa korang pown rindu aku kan...

ten tang ten tang cun aje



proses ayam ney.... ingat x???... fiziee yg sembelih an ayam tu...hahaha betul x???

memori yang x akan dapat lupa sampai bila2... kita sahabat selamanya k...korang nanti kalau kawen jangan lupa jemput aku taw... haha... xcited nak makan nasi minyak korang ney... semoga ukhuwah yang terbina antara kita akan terus kekal selamanya... walaupun aku x mampu untuk mengimbas semua kenangan kita.. tapi aku harap.. kita x akan lupa antara satu sama lain...sori la juga sbb x dapat nak letak gambar korang semua..aku x da banyak sangat koleksi gambar korang.. apa yang penting sekarang...we are family an..??...


lagu ney..khas untuk korang....
 Sahabat - Najwa Latif  aku copy paste je lirik lagu ney... hahaha

Kau ada dikala ku suka
Dikala ku duka
setiap tangisan dan juga ketawa
Kau ada dikala ku perlu
Setia menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

.........sahabat ku..... sambung sendiri ea....



semoga persahabatan antara kita x akan pernah pudar dan akan menjadi sesuatu perkara yang mampu membuat kita tersenyum di suatu hari kelak.... yang pasti... semoga impian kita semua tercapai ea...
last skali... aku nak cakap....

" AKU SAYANG KORANG SANGAT2... SAYANG KORANG KERANA ALLAH..."


lot of love...
ziera...
^_^
senyum lah selalu...kerana dengan senyuman..ia akan membuat korang nampak lebih muda...
~~ semoga dapat b'temu lagi~~



1 comment: