geng oreo

Thursday, 14 July 2011

Ya Allah, jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang
melabuhkan cintanya pada-Mu,
agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu.

Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta,
jagalah cintaku padanya agar tidak
melebihi cintaku pada-Mu

Ya Allah, jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut pada-Mu,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu.

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya agar tidak
berpaling pada hati-Mu.

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yang
merindui syahid di jalan-Mu.

Ya Allah, jika aku rindu,
jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku
merindukan syurga-Mu.

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhirmu.

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepada-Mu.

Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu,
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya kepada-Mu.

Ya Allah Engaku mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta
pada-Mu, telah berjumpa pada taat pada-Mu, telah bersatu dalam dakwah
pada-MU, telah berpadu dalam membela syariat-Mu. Kukuhkanlah Ya Allah
ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya. Penuhilah
hati-hati ini dengan Nur-Mu yang tiada pernah pudar. Lapangkanlah dada-dada
kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di
jalan-Mu.


Monday, 11 July 2011

CintaKu MulA mEKArnYA

org rasa CINTA org pada NYA semakin bertambah2..insyallah..org rasa org semakin bahagia berada disisinya..org bersyukur sangat2 kerana Allah sentiasa mengurniakan org sahabat yang tak penah jemu2 menegur org...sahabat yang sentiasa berada bersama org even org dalam kesusahan or dalam kegembiraan..org da sahabat yg sentiasa mengingatkan org untuk terus menCINTAINYA dengan sepenuh hati...mereka sentisa menjaga ukhuwah antara kami..mereka juga sentiasa mengajar org untuk menjaga ukhuwah org denganNYA....org menyesal kera tidak btol2 mengenaliNYA dulu..betul kata seorang sahabat org ney...ALLAH sedang mentarbiyahkan org..insyallah...ALLAH berikan sahabat2 yang terbaik buat org untuk org terus mendekatiNYA...sahabat yg akan mengajak org untuk terus mengenali apa itu sebenarnya "cinta ALLAH"

"Ya Allah kau kurniakanlah kami sahabat yg yg bisa membwa kami ke syurga,bukn sahabat yg bisa mebinasakn kami.Agar kami dpt bertemu di Syurga nnti...Satuknlh hati2 kami di atas jln dakwahMu agar Islam terbina di atas DuniaMu"
♥♥♥ salam ukhuwahfillah...lot of love!!

Wednesday, 6 July 2011

insya Allah..esok akn lebih baik dari hari ini...!!!!

hari ney orang rasa cam penat sangat...tadi kelas habis pukul 3.00 petang..niat hati nak balik tido larh..tapi last g jump cikgu kat qubic..blajar math..best gak larh...even penat +lapar an...tp x pa larh..dapat gak ilmu!!!
as2 da perjumpaan ngn unit koku plak..aduhh...agak bengang arhh...dah habis 2..org balik la bilik...hurmm..punya la siap cepat2..nak g perjumpaan MTD a.k.a MAJLIS TINDAKAN DAKWAH..last kak yang jual tiket 2 talefon cakap kat kna g tukar tiket sbb tiket bas da lebih...pas2 terkejar2 la p kat kak bas 2 plak...huh...pas 2 g la meting MTD..hurm..secara x disangka2 org dilantik jd exco dokumentasi...segan kot...first 2 rasa rendah diri gak arh..yg pegang jawatan 2 semua pkai
love u all forever..
 tudung labuh2..bulat2..org ney apa larh sangat...tp  last2...bila dengar pe yang najihah cakap 2 betoi juga..even mcm na pown kita..Allah dah pilih kita tuk pegang jawatan tu..so..dengan terbuka hati org akan tunaikan amanah yang org dapat 2...pa pe own org harap ramai larh sudi bg semangat at org n always sokong org...!!!org ney bknlah someone yg perfect..i'm not good...but insya allah..dengn adanyer kawan2 at belakang orang..insya allah...org akn try to be better!!!thanks...

Tuesday, 5 July 2011

Rindu sangat kat mereka2 ney!!!

Serius..rindu kowt kat mereka2 ney..and org taw..depa2 ney mesti rindu at orang gak an...
orang dah x sabaq nak balik umah sangat2..orang x sabaq nak jumpa semua..tambah2 KEKASIH HATI org..ehheh...jap g orang tunjuk ea sapa KEKASIH HATI org 2 ea...
org own x sabaq nak jumpa kawan2 org..kali ney first time da kawan yg org bawak balik umah..sebenaqnya orang x sampai hati nak tinggal dia sorang2 at bilik..2 yang org ajak dia balik umah  org 2..tp x pa..KEKASIH HATI org x kisah..baik sangat2..org sanggup berkorban pa saj tuk KEKASIH HATI PENGARNG JANTUNG org 2..sayyyyyyyaaaaaaannnnggggggggg sangat2 kat KEKASIH HATI org ney...wait me ok...
ney larh KEKASIH HATI orang....<3<3
husna ngn lin


adek yaya...luv u so much...


boring!!!!!(^_^)

coMEL mAcAM nEy LA..
(&_&)
nak bahasa an diri pa ea..zie???ziera??..x pe larh...pa pe own ok je larh...
dua tiga ary ney rasa cam x dak mood gilerr duk at kmk ney!!mybe homesick la kowt...heheh..tp ok gak arh..mood 2 bertambah2 ok bila org dapat tgok muka SOMEONE ney..hehehe..gatai nyerrr!!!
sebab kegatalan ney la En.JERAWAT menjejaki muka aku..hahhah...x der arh...sbnaqnya x da pa pe own..cuma besa la..kwn2 g2 je...hiihi(^_^)..
tp comel jugak dia..hahha...

Friday, 1 July 2011

first time...

ehheh..ariney first time kira tulis blog ney!!!
hurmmm..sebenarnya x pandai buat semua ney!!
tapi..tengok kawan buat..teringin la plak...hahahah